onsdag 14 maj 2008

Bonniers bombhöger

Min kompis har värvats till bombhögern. Eller Bonnierhögen kanske det ska vara. Jag har ju varit lite orolig för hur Karin ska hantera män efter många år i kvinnokällaren på Bang men bättre mjukstart än med PM och Leo kan man nog inte få. Jag menar, ni vet vad jag anser om mediamän. De flesta är inkvoterade och sätter kepsen bak och fram. Men dessa två har faktiskt egen kompetens. Leo var till exempel Sveriges bästa debattredaktör i många år på Expressen. Vad gäller bloggen är den ju fiiin och så, men behöver mer action. Karin får hotta upp den hoppas jag. Vad har förresten hänt med DN Debatt? De har gått från maktens självklara debattforum till att bara kännas trist och odaterad och orelevant. Vissa skribenter har dessutom klippkort där. Jag tror det behövs nytt blod. Ny redaktör.

Inga kommentarer: