lördag 17 maj 2008

Linna Johansson

Jag tycker att Linna Johansson är en väldigt bra skribent. Varje lördag läser jag vad hon skriver i Expressen. Hon närmar sig ofta ämnen efter eget huvud. Hon verkar lägga ner mycket (tanke)tid på sitt skrivande och det syns. Jag håller inte alltid med, i dag till exempel tyckte jag att hennes inlägg i diskussionen om Katrine Kielos debattbok Våldtäkt & romantik (som jag just fått själv, tack Modernista, jag ska läsa) var intressant men jag förstod inte riktigt vad hon efterfrågar när hon menar att Kielos inte kommer med något nytt. Det framgick inte riktigt. Men jag tycker ändå att Linna Johansson är bra. Hon sätter igång min hjärna på lördagsförmiddagar. Hopas inte hon också ska sluta på Expressen.

1 kommentar:

nippertippa sa...

jag gillar verkligen också linna johansson. hon och du är mina favoriter, ni är landets vassaste skribenter. och så vill jag passa på att inflika att du är så himla snygg också, du klär dig coolt. du är en inspirationskälla! puss och kram.