tisdag 20 maj 2008

Cissi Renström-Suurna på svengelska

TV4:s morgonsoffefilmrecensent Cissi Renström-Suurna intervjuade Patrick Dempsey (Greys Anatomy) i morse. Det var under all kritik. Jag fattar om han tror att vi är ett lätt hm... bakom-land. På svengelska, frågor som (aropå att han i flera år var kall i Hollywood) Did that make you sad? Jaa, vad ska han svara på det. "No, It made me very happy". Inte en endaste bra fråga om världens bästa läkarserie. Om hur han såg på "bögbråket" med "Dr Burke". Om det är sant att han är småkär i Ellen som spelar Meredith. Inga smarta frågor om de kalla åren i Hollywood. Ingen kul fråga om statusen som romcom-hunk. Visst, vi fick bara se några minutrar men om det är allt man har då gör man något bra av dessa minutrar. I synnerhet om man är en filmjournalist. Om man vill ha intressanta svar av kända skådisar måste man ställa frågor som visar att man vet lite och helst inte på svengelska. Kanske tyckte Cissi att det var jackpot att Dempsey snackade om Ingmar Stenmark. Vi blir ju så till oss i trosorna här i Sverige så fort någon utanför gränserna känner till Roxette eller Björn Borg. Det blev lite läs- och skrivsvårigheter också i alla ära.

Jag kan ta jobbet. Ring TV4. Jag kan till och med tänka mig att ligga med Patrick Dempsey om det är av intresse. Först Clive Owen och sen Dempsey.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Då var intervjun hos Rix Morgon Zoo betydligt bättre...

KALLE sa...

Precis vad jag tänkte när jag såg. Men TV4 verkar inte prioritera kultur sådär väldigt högt, så jag antar att vi får leva med det. Sketen journalistik.