fredag 16 maj 2008

Mer om downshifting som lifestajl

Någon tror att jag stör mig på kvinnor som tjänar pengar. Nej. Jag tjänar själv pengar. Money is good. Jag stör mig på när downshifting beskrivs som det modigaste man kan göra. Jag förstår inte det modiga i att ha råd att följa sin dröm. Mer grattis, men mod? Eller att det beskrivs som något som alla borde unna sig. Och jag stör mig lite på att hyllningen av downshifting mer är en ursäkt för en viss typ av lyckade kvinnor att få onanera i grupp trots att det känns skamligt för dem. Det är därför jag ändå gillar nya Passion for business men har svårt för Family Living-tidningar (samma upphovskvinna dock). PFB ber inte om ursäkt för att den onanererar i grupp.

3 kommentarer:

Printz Publishing sa...

Jamen jag förstår precis vad du menar! Visst är det grattis till dessa kvinnor som börjar formge barnkläder eller startar smyckesateljé. Men modigt? I don´t think so.
Om jag var gift med en krösus skulle jag vara "modig" och starta bokförlag eller eget glansigt magasin...

Anonym sa...

Heja Belinda! Jag håller med!

Anonym sa...

Heja Belinda! Jag håller med!