måndag 19 maj 2008

Får jag sparken nu?

Fick hem ett brev från mitt förlag att den nya litterära chefen heter Åsa Selling nu när de slår ihop alla Bonnieförlag till två stora högar. Kul, tänker jag. Gick på en lunch med Selling när jag ännu inte hade kontrakt på Agata-böckerna. Hon tyckte att Agata var för bitter (det här var innan Maria Svelands Bitterfittan hamnade på topplistorna ja). Agata är inte bitter. Hon är rolig. Cynisk. Men rolig jämfört med många andra chic-lit-hjältinnor. Nu ska Åsa Selling bli "min" chef. Kanske får jag inte ge ut fler böcker där. Men det finns ju knappt några förlag som inte är Bonnierägda kvar och på Pirat har jag ingen chans. Ann-Marie Skarp verkar inte gilla mig. Bara för att jag "skojat" lite med Guillou i min hiss/diss-lista.

Så kan det gå. Tur att jag har TV8 och Aftonbladet. Ska limma hårt på Tomas Hall och Jan Helin i höst.

Inga kommentarer: