måndag 19 maj 2008

Ensamma mamman

Jag har varit själv ganska mycket de senaste veckorna eftersom min man har suttit i Götet och klippt sitt reportage. Det finns väldigt positiva saker med att vara sjäv med barn en längre period. Man hänger ordentligt, hittar på kul saker, är med dem och inte bredvid med mobilen i örat. Nackdelarna people... jag plockar fan hela tiden utan att det blir städat. jag blir så arg i bråken att jag skriker på mina barn för att jag är så trött, och jag längtar efter en semester själv. Att skrika blir nästan skönt, som att slå på en sandpåse. Tyvärr tycker nog inte ungarna att det är lika kul. Sedan sover man bra en natt och orkar massor igen. Så där håller det på, växelverkan. Nu på slutet var det tufft eftersom jag är sjuk. Ikväll kommer han hem. Snart Kreta... men fick ett sms från min man som oroar mig. Han skrev att "snart får du ligga och pressa vid poolen". Han har nog glömt hur det är. Att vi åker med en 2-åring och en 5-åring. Fast jag är värd lite egen presstid nu när jag tänker på det. Ska ta upp det ikväll.

Inga kommentarer: