torsdag 15 maj 2008

Riktiga människor, inga möss

Jag har träffat lite folk på sistonde, i sökandet efter lite nytt fölk till programmet. Några personer gjorde väldigt starkt intryck på mig av den enkla anledningen att dem var så ärliga. Med vilka deras svagheter är. Eller styrkor beroende på hur man ser det. I den här branschen (kanske är det likadant överallt) är det ju så att vi alla bara skryter om vilka lyckade framgångssagor andra får äran att umgås med... Det är glättigt och käckt och inget bekommer någon. Alla vill framstå som eftertraktade och lyckade (deppar gör man bara i en snäv krets). Vi bygger ju trots allt våra egna varumärken remember. Men så har jag suttit vid kafébord med lite olika personer som är svinduktiga på sitt jobb så det behövs inte skrytas med, men som även vågar berätta om andra sidor eller vad dem inte är så bra på. Det har tagit mig lite på sängen eftersom det är så lätt att bli lite nervös av att folk berättar sådant. Mycket riktigt har jag då gått hem och tänkt att "jaha, men tänkt om det blir svårt med det här eller det där när vi jobbar". Men så insåg jag att det är just sådan personer jag vill teama med och lära mig av. Riktiga människor.

Tack för det.

Inga kommentarer: