måndag 12 maj 2008

Glamourmamman

I går hade jag picnic hela dagen med ungarna och min dagismammakompis A. Hon står för glamouren på vårt dagis. Bredvid henne framstår alla vi andra som old and grey. Och väldigt präktiga. Om hon och jag var skor skulle hon vara en Fornarinaklack, jag en Foppatoffla. A klär upp sig för picnic, hon älskar Linda Rosing och på hennes naglar står det Dior med gnistrande pärlor. Jag älskar att bara ligga ner på filten, titta upp på himlen och låta A snacka om vad hon gör. De byggde om på vårt dagis förra veckan. A kände igen killen i grävskopan. Det visade sig att hon hade legat med honom. Sådant kan hon berätta. Det är en jättebra historia. Ni vet hur en SSU:are skulle skryta med att de kände någon från Rinkeby, typ släpa med personen på mötena och visa upp. Jag skryter med A som ni märker. Men hon är en salt böna. Salt men bisarr som Fredrik brukar säga om mig.

Inga kommentarer: