tisdag 6 maj 2008

Amelia kallar mig gnällfitta, repris idag 12.00 TV8

Det var första gången jag träffade Amelia Adamo. Vi skvallrade i sminket om vår gemensamma nämnare- Aftonbladet. Amelia berättade att på "hennes tid" höll folk på, det var hela havet stormar och det knullades runt på personalfester och resor och hej och hå. Ungefär som nu då, sa jag. Tycker fortfarande det skvallras om den och den och den efter personalfester. Sedan blev Amelia lite sur för att hon fick vänta så länge innan programmet satte igång. "Jag blir vansinnig på tv", muttrade hon. Sedan kallade hon min generation kvinnor för "gnällfittor" i sändning. Sådant blir ju alltid bra teve...

1 kommentar:

Anonym sa...

Nej, kära Belinda, det blir inte bra TV. Inser du själv när du ser programmet hur otroligt pinsamt och framkrystat det är?

Din totala avsaknad av känsla i TV kombinerat med pseudojournalistik som endast Aftonbladet kan bringa fram är så otroligt vedervärdig att man bara vill spy.

Man ser ju hela tiden exakt vad Betnér tänker om dig när man tittar på skiten.

Ett par tips till nästa gång:
1. Research
2. Inga fåniga bildlekar
3. Sluta avbryta dina gäster
4. Gör något som säger något. Något som tar upp något viktigt och inte bara handlar om de infantila tankebanor som genomsyrar Aftonbladet och den allmäna frihetliga vänstern.

Dina feministiska föreställningar skall vi inte ens gå in på...