tisdag 6 maj 2008

Folke Ryden

Jag lyssnar på Mitt P3. Jag har lite svårt för tjejens röst och det känns ju taskigt att säga. Det är skånska med lite bryt. Det får mig att tänka på Folke Rydén. Han berättade en gång att en nyhetschef på teve hade sagt till honom att "varje gång jag hör dig vill jag gå och kräkas". Men det gick ju bra för Folke ändå.

På tal om radio har jag fått ett skitkul radioerbjudande. Jag får berätta mer om allt faller på plats. Jag vill verkligen testa radio. Tycker att det verkar så roligt. Och skönt att slippa tänka på hur man ser ut. Men då kommer säkert folk störa sig på min grötiga göteborgska med starka drag av stockholmska.

4 kommentarer:

Vera sa...

jag vet precis vad du menar med den där skorrrrrande skånskan a la Rydén.
skillnaden är bara att jag gillar det ;b

Anonym sa...

Jaaaa! Äntligen Belinda i radio!

Belinda sa...

Tack ida!!

Anonym sa...

Å va kul det skulle vara att höra dig i radio! Hoppas det går vägen.

// Jenny