onsdag 26 mars 2008

Ankan, köp en Chanel till mig!

Ankan sms:ar från Paris. "Är inne i en vintageaffär, här finns en Burberry-trench, ska man slå till?"

Svar:

"Jaha Ankan, fan vad kul för dig. Själv sitter jag på jobbet sedan två timmar tillbaka. Jag har betalat räkningar, hämtat kaffe och nu kom Fredrik och Niklas. I kväll ska jag gå på feministisk teater med Nästan-svärmor och mamma. Förgäves har jag försökt övertala min man att gå istället för mig men han bara gapskrattar och jag vågar inte säga emot Nästan-Svärmor. Eller min mamma. Kan du köpa en Chanel-väska till mig. Jag vet att jag riskerar bli halshuggen av Dilsa Demirbag-Sten som hatar mediabrudar med dyra väskor men jag vill verkligen ha en Chanel. Eller den nya MiuMiu, den lila blågrönlila du vet. Den kostar bara 9000 spänn. Som hittat. Vi ses snart Ankan. Sa jag att det snöat här?"

Inga kommentarer: