tisdag 4 mars 2008

Ståfräs och matte

Det blev ett bra program i går. Jag hade aldrig träffat Alexandra innan men hade en bild av att hon var var hård och ja, ni fattar... och jag tror att hon kanske hade samma bild av mig. Men trots att hon var höggravid lyckades hon hitta sin egen strömbrytare och stod för nästan ALL energi i studion. Hon klarade dessutom Mårten Andersson galant när han låtsades vara sportkommentatorn Peter Antoine som klagade på att kvinnor ammar på krogen och ger honom ståfräs (Studio Belinda går i repris idag kl 12). Stavros Louca från Klass 9a (på SVT) var en darling eller hur! Hade man haft en sådan lärare hade jag fixat matten, eller så är jag ett omöjligt fall. Stavros stod nämligen innan sändning och försökte lära Fredrik och mig grunderna i en ekvation och jag slungades tillbaka till rökrutetiden i högstadiet. Jag fick ångest med andra ord. Fattade inte vad han menade. Fredrik såg lika blank ut.

Anna Bråkenhielm- här får du en idé gratis av mig: Tio dumma mediakändisar i ett klassrum. Sveriges bästa lärare har ett år på sig att lära dem allt det en niondeklassare kan. Agnarna skiljs från vete genom att en av dem åker ut varje vecka på grund av dålig betygsprestation.

1 kommentar:

Anonym sa...

Bra program. Jag fick åtminstone se slutet...