lördag 29 mars 2008

Förljugen mamma med shoppingbehov

Idag åkte vi till Hagaparken. Fjärilshuset är en "barnhit". Det är så varmt och skönt och fint. Man kan låtsas att det är sommar. Om det inte var för att man inte slipper alla andra barnfamiljer. En och en är vi okej, tillsammans fansansfulla. Skrik och trängsel och snor och baciller.

På vägen hem stanna jag bilen vid NK. Vi hade bestämt oss för att köpa hem lite pyssel till dottern.

- Varför just NK? undrade mannen.
- Där finns en jättebra leksakavdelning, jag fixar det här, svarade jag vilket är en fetlögn.

Sedan sprang jag in medan de väntade trötta i bilen och plöjde mig fram i gummistövlar och kofta mot en av klädaffärerna och sedan trängade jag mig fram till provrummet där jag kastade på mig en sidenblustunika jag hade spanat på länge. Då ringde mannen.

- Var är du?
- Ta det lugnt. Det är kö överallt!

Sedan var det som om jag vaknade ur shopoholic-zombie-tillståndet och ruskade av mig och hängde tillbaka sidenunderverket och sprang upp till NK:s leksaksavdelning och sedan ut till bilen igen.

- Tre klistermärken, är det allt du hittade, undrade mannen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hej Belinda! Jag vill ösa beröm och uppskattning över dig och din blogg. Jag fick upp ögonen för bloggen en dag när jag råkade hamna framör Studio Belinda och såg i eftertexterna att det fanns en blogg. Sedan dess har jag med jämna mellanrum - ok då dagligen - läst bloggen och rätt ofta fnissat igenkännande.

Du är bra!
hälsar Anna-Lena





Hej från Anna-Lena

Belinda sa...

Åh vad glad jag blir. tack tack!

Anonym sa...

Läser din man din blogg? Du skulle köpt tunikan hörru!

Och varför måste jag skriva in användarnamn, lösenord, namn och URL för VARJE kommentar jag vill lämna..? Lite irriterande!