fredag 28 mars 2008

Börjar ni skratta i provrummet?

Får ni någonsin skrattanfall i provrum? Jag menar antingen gråter man ju och lovar att aldrig berätta för någon... eller så föds drömmar därinne och man ser framför sig hur bra livet kommer att bli eftersom man är så himla snygg i det man provar... men idag provade jag ett par byxor med haremshäng och hög midja. Fråga mig inte varför!!!!! I just did. Jag kan inte beskriva... och hade inte sinnesnärvaro eller självdistans att fota det... men jag såg inte klok ut. Jag såg ut som "ET phone home".

Det var faktiskt humor.

Det påminner mig om en gång för några år sedan, då hade jag ett par byxor som var korta i benen med resår nertill (ja, de var inte snygga men jag hade precis fött barn och ja...) och min man och jag skulle gå på fest. Till det rafsade jag fram ett par högklackade som såg ut som tofflor och nöjt frågade jag min man: hur ser jag ut?

Han tittade förskrämt på mig och sa:

"Du ser ut som de turkiska tanterna i min släkt. "

Det var också humor.

Inga kommentarer: