torsdag 6 mars 2008

Feminist javisst på Måndag!

Ankan rules. Det blir årets bästa feministsnack på Måndag för att fira kvinnodagen lite i efterhand. Ebba Witt Brattström och Dilsa Demirbag-Sten. Jag är skitnervös för att Ebba kommer för jag har skrivit lite taskigt om henne i Aftonbladet. Att hon är en galen feminist. Men jag börjar känna att det är dags att återupprätta Ebba. Det är kul att hon finns och rör om i grytan. Och Dilsa är ju för bra. Även när jag inte håller med den människan så faller jag...

3 kommentarer:

Vera sa...

Jaaa .. bra gäster.
Ett tips; slå upp ordet feminist i Svenska Akademins Ordbok o se vad det står där!
Ngt för Ebba´s karl Horace ...
kram å hej

Anonym sa...

Du måste bjuda in Tina Lejonborg!!

Belinda sa...

Menar du inte Tiina Rosenberg som var med i FI? Tina Lejonberg är väl musiklaartist?