onsdag 26 mars 2008

Mina shoppingvanor

Jag fick världens konstigaste brev från min bank i går. Det stod att de misstänkte att mitt kort hade blivit utnyttjat av någon annan. Med andan i halsen ringde jag upp kundtjänsten. Banktjejen sa att de skickar brev till alla som stoppat in sitt kort i en fejkautomat. Tänk, jag trodde aldrig att jag skulle gå på det där med fejkautomaterna (de sätter en fejkdisplay över en befintlig automat). Efter ett tag blev jag paranoid över att tjejen i kundservice kanske var en del av lurendrejeriet, lite Nigeriabreven.

Jag: Är du med på det?
Banktjej: Haha...nej, men visst, man kan aldrig veta nu för tiden.
Jag: Hm. Okej, jag får tro dig.
Banktjejen: Du har inte sett något konstigt när du tagit ut pengar. Att det dragits större summor eller..?
Jag: Nä.
Banktjej: Jag fick upp ditt konto nu. Det ser ju faktiskt ut som om... tystnad...
Jag: Ja? (kände mig som i en spionthriller, kanske skulle Cliwe Owen dyka upp som agent och hångla upp mig nu)
Banktjej: Det har tagits ut väldigt mycket här under påsk och även dragits...
Jag: Oj då... nej, vänta... eh... jag shoppade lite i påsk.
Banktjej: (Tystnad) Jaha.
Jag: Så farligt är det väl inte?
Banktjej: Det lägger jag mig inte i.
Jag: Det är väl inte som om det är grundplåten på båda min barns framtida lägenhetsköp som gått upp i rök. Jag var några svängar på stan bara.
Banktjej: Men jaa... ska vi säga som så att du hör av dig om det sker något konstigt. Eller ja, något som inte är från dig så att säga.
Jag: Visst. Tack. hej.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ouch!!
Men, nu vet inte jag hur ni i sthlm har det med ekonomin, men här i byhålan får vi lön den 25:e.
Med andra ord var det pengar som var kvar i slutet av månaden och mej veterligen får man spendera dom på vad man vill.
Ja, har man mkt pengar kvar i slutet av månaden så är det för att man ska slösa bort dom.

O visst va du glad när du shoppade loss?!

Anonym sa...

Ja jävlar... Jag önskar att jag kunde ge mig hän sådär. Det näst bästa efter att shoppa själv är att se andra go bananas med guldkortet ;)

Belinda sa...

Jag var skitglad när jag shoppade!

Anonym sa...

Har shoppat mycket i mina dar men börjat tröttna...faktiskt! Använder bara favvokläderna ändå, typ 10% av kläderna.Sån jävla go känsla när man kan spara 15000 istället,efter räkningarna är gjorda. Pengar till kuliga upplevelser,sköna semestrar. Är 39,har tagit mej 25 år att komma hit,men njuter för fullt! kram

Belinda sa...

Jag har börjat låna kläder till programmet. Kanske tillfredställer det behovet av att ha fina saker på mig. Ska öva på att lämna tillbaka dem bara. Skulle hellre också spara pengar till solresor istället!