lördag 12 januari 2008

Crazy wonderful Feminist-Ebba

Jag vill någonstans tycka om Ebba Witt Brattström som är med i ett program på SVT just nu. Jag tycker ju att hon är klok och rolig. Men så har hon en sida, det där rättshaveristiska, och den pompösa professsorsattityden. En del feminister kanke tror att de är vaccinerade mot att kunna utöva härskartekniker. Ebba skällde ut mig efter noter en gång för att jag hade stavat hennes och en kvinnas namn fel, i en debattartikel som de publicerade i Aftonbladet. Jag var redaktör på debattsidan på den tiden. Detta efter att JAG hade ringt runt till alla Ebba ville ha med på uppropet (upprop mot att få kvinnor får Nobelpriset i litteratur) och efter att JAG slitit med att få alla att godkänna texten och gjort ändringarna. Visst, det var klantigt att få namnen fel men vad fan... jag bad om ursäkt, Vi ändrade på nätet och hon fick en ursäkt i tidningen nästa dag.

Men jag bara kan inte förlåta henne att hon skällde ut mig efter noter.

Eller jo, om hon bjöd mig på middag skulle jag tacka ja.

Jag är svag för intelligenta rättshaverister.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hahahahaha, underbart inlägg om Ebba! Har länge misdtänkt att hon är heltokig. Inte minst efter att jag såg FI-dokumentären där hon attackerade de yngre kvinnorna i partiet och malde om och om igen om vad feministerna gjorde på 70-talet..

Men visst, smart är hon.