onsdag 30 januari 2008

Dra åt helvete, teatermänniskor!



Titta noga på det här kuvertet. Visst ser det ut som ett fanmail?! Som om någon som älskar Studio Belinda och mig och tagit sig tid att dekorera ett fint kuvert och sedan posta det. Inte bara slängt iväg ett hastigt mejl utan gått till brevlådan. Tog sig tid för att det betydde något. För att jag hade berört.

Högtidligt stod det fina kuvertet lutat mot spegeln i sminklogen i Måndags och vi tittade alla på det. Undra från vem? Mat-Niklas såg imponerad ut.

- Vill du att jag läser det först, undrade Ankan och jag kände mig som Mariah Carey. Jag har någon som läser mina brev.

Sedan glömde Ankan bort det och jag öppnade det själv.

MEN DET VAR INGET FANMAIL UTAN EN OPERSONLIG PRESSRELEASE. TVÅ JÄVLA BRUDAR SOM VILLE BJUDA IN MIG TILL SIN TEATERFÖRESTÄLLNING. MEN VET NI, ALDRIG ATT JAG KOMMER GÅ PÅ ER SKETNA FÖRESTÄLLNING NU.
NEVER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
NI LURADE MIG!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
FUCK U!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag ska nästla mig in i Kulturrådet och se till att ni aldrig får något kulturstöd.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för morgonen skratt! Högt! Och gällt!
Jobbade till typ 3 i natt så NU börjar på ny kula. Efter att ha invigt min dotter i förtagarnas värld, hon skall öpnna firma. Så är det att ha stora barn (20) Man börjar dagen efter en låååång natt med att förklara moms.

Belinda sa...

Haha! Kan inte ens föreställa mig "momsdagen". Låter grymt. Fast å andra sidan får man väl inte krama dem lika mycket när de komemr upp i "momsåldern"?

Anonym sa...

Jodå...man får krama i massor! Jag har tre söner (17,21 och 23. De är alla kramvänliga...:-)

Anonym sa...

Men va faaan! Visst förväntar man sig nåt jädrans rart skrivet. Kuvertet såg ju riktigt magiskt ut. Jag lovar här och nu att skicka ett riktigt snigel-fan-brev till dig! Och jag ska pynta kuvertet så gott jag kan! Trots att jag knappt förmår att rita en streckgubbe! Jag har förresten börjat läsa din första roman idag! Riktigt nice!

Belinda sa...

Jenny, please do send me fanmail! Jag behöver kompenseras för teatermupparnas tilltag