torsdag 31 januari 2008

McDonaldsmonster!

Min kompis Emma har fest i sin frilanslokal i kväll och i flera veckor har detta planerats och jag skulle så klart gå. Men nu har det dykt upp en jobbgrej och jag vet inte om jag orkar efteråt. Jag har dessutom tagit hand om sonen, dottern och dotterns kompis på eftermiddagen. Vilket gick bra, men det blev mutor en masse i form av isglass och film. Men jag tror dagiskompisens mamma är kool med sådant.

En gång passade vi dock några kompisars barn. Han äter inte godis och ser inte på teve. Han var helt förstörd efter en eftermiddag hos oss. Det blev film och pepparkakor med godis på som han tryckte ansiktet mot för att han blev så kär i dem.
Min man och jag har inte så mycket regler kring sådant. Våra regler är mer att de ska
smaka på all mat,
säga tack,
städa efter sig
och sådant

Men teven står alltid på hemma hos oss som sällskap och godis får de om vi tar det. Huvudsaken är ju att barn rör på sig och inte sitter i vagn när de är stora. Lite godis dör man inte av, det är vi vuxna och våra ätstörningar som drabbar barnen.

Om de inte får godis när de är små blir de McDonaldsmonster när de är 14.

3 kommentarer:

Ina sa...

Jag håller med, men våra barn får bara godis på lördagar. Mellanbarnet 6 år, tål verkligen inte socker. Han blir helt galen och studsar mellan väggar och tak när han äter godis. Som en duracellkanin på extacy. Det blir som i ett dårhus härhemma. Inte en chans att han sitter och ser TV om han har ätit godis. Så vi begränsar godisintaget. Det blir lugnast så.

Belinda sa...

Jo men det är klart. Godis gör dem till monster. Som amfetaminpundare som spriger runt. Men jag bara menar att noll tolerans på godis också gör dem till monster.

Anonym sa...

äntligen! precis så tänker jag med min dotter, jag skäms inte det minsta för att jag köper mig tid med nickelodeon eller barnkanalen eller ger henne en kaka som belöning för att hon tagit hostmedicinen. så det så!