torsdag 10 januari 2008

HATA IDROTTSGALAN

Vid ett långt bord en bit ifrån oss på STUDIO-redaktionen sitter typ hundra pers som jobbar med Idrottsgalan. De ser väldigt allvarliga ut hela tiden. Folk som jobbar med sport är ju sådana. Det är sportreportrarna på Aftonbladet också. Det går INTE att skämta med sportjournalister. Jo, med Simon Bank. Han är en raring. Men annars är de folkilskna. Fast de är ofrivlligt roliga ibland. Som en gång, jag gav en intervju om feminism till DN. Det var efter Fittstim precis, jag var vikarie på Bladet. Journalisten undrade om det var jobbigt att arbeta på kvällstidning, ur ett feministiskt perspektiv. Jag svarade ungefär: "Ibland. Men man får stå ut med idioterna för man når ju ut så brett". Efter publicering skickade en man på sporten ett mejl till mig: "DEN ENDA IDIOTEN HÄR ÄR DU, JÄVLA PUCKO!

Sjukt kul. I had it coming.

Men det jobbiga med Idrottsgalan är att de ligger mot mig på Måndag. Mitt första fantastiska Studio Belinda 22.10 måndagen den 14 januari 2008 ska förstöras av en dregglande Robert Gustafsson som gör kassa parodier eller vaddå!!! Jag som har bästa line up: Anitra Steen, Johan Stael von Holstein och Henrik Schyffert.

Men jag ska inte vara bitter nu. Mamma har lovat att titta. Och jag träffade Ebba von Sydow på Spy Bar innan jul (var inte hon portad?) och hon lovade titta också. Ebba och mamma, love you.

1 kommentar:

Jill Wegerup sa...

Här var det namedropping...