torsdag 17 januari 2008

Ebba, vart tog stilen vägen?

Ebba von Sydow skriver om mitt program:

"Blir himla nervös av att hon har röda, flammiga nervösfläckar på halsen och i urringningen. Usch. Jobbigt. Det har Anitra också."

"Hon" är alltså jag. Det låter lite missunnsamt och tacky tycker jag. Varför skriva så om någon? Blir hon verkligen nervös av dem? Var det någon annan av er som tyckte dem var jobbiga? Jag såg dem inte själv men kanske tänkte jag inte på dem? Eller måste jag vänja mig vid att som tjej konstant bli utseenderecenserad på ett lite tarvligt sätt nu?

16 kommentarer:

Anonym sa...

Jag för min del blir lite nervös av att Ebba blir nervös om andra eventuellt blir nervösflammiga. Ta ingen skit, Belinda!

Anonym sa...

Men allvarligt... vem bryr sig om vad Ebba tycker? På fullt allvar? Vem bryr sig..? Vem dog och gav henne luft liksom?

Kör på!

Anonym sa...

Tarvligt var ordet! Ebba borde skärpa sig. Sen borde hon (och alla andra läsa) "Det finns en speciell plats i helvetet för kvinnor som inte hjälper varandra". Sen borde hon skämmas.

Bjäre Bokhandel sa...

Du hade inga flammor nånstans, men ja, du får nog vänja dig vid att bli personligt utseendepåhoppad från och med nu. Men som sagt, ta ingen skit, du är väldigt snygg både i och utanför rutan.

Anonym sa...

Tja, Ebba von Sydow har aldrig haft, har inte och och kommer aldrig någonsin att ha stil.

Att hon skriver negativt om dig ska du ta som en komplimang. Om hon börjar hylla dig ska du bli orolig.

Hennes insats här i världen är att vara en enda stor tragisk backlash för tjejer/kvinnor.

Belinda, du var och är sktibra!

You are a natural!

Anonym sa...

Ja, av Ebba. Hela hennes värld är ju yta. Jag tycker att du skall ta det som en komplimang att hon tittade.Och be din makeupartist att jobba lite hårdare. Jag såg inga flammor, men om det var några skall det inte synas om en makeupartist gör sitt jobb.

Anonym sa...

Jag tycker det var rätt onödigt av henne att skriva så.

Anonym sa...

Till att börja med såg jag inga flammor. Men hade jag sett det hade jag blivit glad eftersom det tyder på att du är mänsklig som är nervig under ditt första program.

För det andra tycker jag Ebba är ett svin som skriver något sådant.

För det tredje så är jag dock lite besviken på flera av dina tidigare inlägg som handlat just om ditt utseende (du är minsan inte gravid eller fet men du var det men nu är du lagom och bla bla bla). Lägg ner utseendesnacket.

För det fjärde gillar jag (trots trean ovan) din blogg och ditt program.

Anonym sa...

Ah spotta den tacky bruden rakt pa den ovaxade muschen, yepp, hon har en san, sa saaa javla fancy pants ar hon inte

Anonym sa...

Strunta i det. Strunta i det. Strunta i det.

Hellre Belinda än Ebba!

Sandra sa...

Det är så trist med tjejer som dissar andra tjejer. Vi ska höja inte sänka varandra. Bra litteraturtips av toja. Har inte sett ditt program än men jag ska. Har bara lite svårt att hålla mig vaken på kvällar med en liten knodd på tre månader.

Anonym sa...

That is life girls."You win some and loose some".
Acceptera det du inte kan förändra.Såg inte ditt program men du var säkert rödflammig av nervositet.De flesta är,kolla Malou! So what du överlevde ju.!!!

Anonym sa...

såg programmet nu, först efter jag hade läst det här. och jag letade verkligen efter nervösfläckarna, men kunde inte hitta dem. och jag har en stor och bra tv, det är inte det.

e v s är bitter.

Anonym sa...

Mjaauuu!

Såja flickor, varför ens uppmärksamma det!? Alla kommentarer blir så j-a stirriga och det skall tas parti, tagga ner lite.

Anonym sa...

christopher:

ööh. va? gå och spela fotboll eller nåt.

Anonym sa...

Men gud vad irriterad jag blir på den där Ebba von Sydow, att hon inte kan sluta leta efter fel hos andra, hon är inte speciellt perfekt själv, men ytterst självgod verkar hon dock vara. Jag har inte sett ditt program än, för jag har inte 8an, men jag får försöka hitta andra sätt. Gillar din blogg väldigt mycket dock!