söndag 27 januari 2008

Å hur var din helg?

Nu har vi just städat hela huset för att det ska se snyggt ut när min man kommer hem efter en helg i Malmö. Lite så där ni vet "Nä-det-var-inte-alls-jobbigt-att-vara-själv-med-dem-vad-tror-du-om-mig-egentligen-aktigt. Fast det var inte sååå jobbigt. Vi har haft en myshelg, vi tre. Sedan fick jag ju shoppa lite igår och i dag var min kompis Karolina här med sin dotter. Det jobbiga är att ta nätterna själv. Sonen har hosta och tar hostmedicin (som får honom att be sig som en liten amfetaminpundare).

Alla samboföräldrar drömmer ibland om varannan vecka-livet. Varannan vecka själv. Sova minst 8 timmar på natten! Ingen som tjatar om när man kommer hem och man kan bestämma allt själv och man får ligga med Cliwe Owen utan dåligt samvetet OM han nu skulle uppenbara sig på en bar nära och vilja sätta på just lilla mig. Men. samtidigt så måste det vara så jobbigt att vara skild/ensam när barnen mår dåligt. Ingen att dela oron över febertoppar med. Fast jag antar att man bygger ut sitt nätverk då istället vilket är bra för min generation är sjuuukt kärnfamiljsborgliga. Vi sitter alla instängda i våra små kuber och vakar över våra familjer.

Jag älskar min man förresten. Jag bearbetar ingen skilsmässoångest. Mer bara att det måste vara härligt att få sova varannan vecka...

Nu väntar vi vid dörren på honom. Kom nu då älskling!

1 kommentar:

Anonym sa...

Fredag hade vi middag hemma för 4 pers.
Lördag hade vi inte middag för 4 pers.
Tog en promenad till Klubbensborg och lunchade bönsoppa. Såg "Shooter" på DVD och åt chips.
Söndag jobbade jag och på kvällen hade vi middag, delikat pizza från Midsommarkransen.