torsdag 17 januari 2008

Nattvak!

I natt turades min man och jag om att gå runt och vagga sonen.
Han vaknade vid 23 och kunde inte somna om förrän 02. Det var ett skämt! Hur förväntas man klara ett jobb om man inte får sova?

Ja, jag tycker synd om mig själv...

När det är synd om mig så shopapr jag. Alledels för mycket, för ofta. När jag pluggade och inte hade några pengar kunde jag lämna tillbaka konserver på ICA bara för att jag hede sett ett par örhängen på H&M. Jag gillar smink också. Jag "ger ut" ett nyhetsbrev en gång i månaden, till närmsta sörjande kompisskara där jag tipsar dem om smink jag provat. Jag borde ha blivit make-up artist.

Sminka folk och tugga tuggummi, där har ni min grej.

Mitt bästa tips:

DIOR skinflash Booster-pennan. I synnerhet till alla småbarnsmammor eller karriärsbruttor med ringar under ögonen. Dutta på Dior-pennan, under ögon, på kindben, ja, vart ni vill (över underlagskrämen) och kolla in "glowet". Nej, jag ljuger inte.

Vad gäller higlightpenna tycker jag Laura Merciers är överlägsen.

Rouge: allt från Mac

Mascara: 38 C Kanebo

Läppglans: DIOR

Nu kom Ankan förbi mitt skrivbord och tittade vad jag skrev och:

Herregud, vad du är självupptagen!

Det är inte självupptaget och ge ut sminktips. Inte ytligt heller. Bara snällt. Bara snällt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Eftersom du är så snäll och tipsar, ger jag dig mitt bästa tips:

Powerpoint Eye pencil
Waterproof. Longwearing. Metallic, shimmer and matte finishes. Smooth to apply. Won't transfer, smudge, or budge... Draws the line: powers your eyes. Makes its point. Lasts.

Färgen "Buried Treasure" är grön/brun och skitsnygg.
Från MAC.

Belinda sa...

Ska köpa, Miss S! Tack för tipset!
/Belinda