fredag 11 januari 2008

Belindas kur mot grabbighet

Puh, jag är slut. Genrep idag. Gick bra tror jag. Monica i teamet spelade Anitra och vi snackade sprit, skor och hur romantisk Göran Persson är egentligen. "Ankan" var med. Ankan är Anika Beclijevski, min redaktör. Hon har tidigare producerat Lantz i P3 och nu Luuks videoprogram. Hon är grym. När vi skulle anställas till programmet varnade dem på produktionsbolaget (Modern TV) att det var en "grabbig" stämning på redaktionen. De syftade alltså på Fredrik Virtanen, Talib och Niklas. Ankan och jag ler åt detta. När vi är färdiga med dem kommer de gå i klänning och nynna på Dansa i neon. De är så rara pojkarna. De har svårt med tider och struktur ibland men de är söta och känsliga. Här är annars mina bästa tips för att stävja "grabbighet":

1. Börja prata om din svampinfetion i underlivet. sedan får du garantera arbetsro.

2. Eller rama in bilden på din blodiga moderkaka (alla kvinnor som fött barn har en, låna av en kompis om du inte fött barn) och smäll upp den på bordet vid datorn. Dödar alla sexistiska skämt.

Men jag var själv lite "gummig" häromdagen. Gick med upp i ungkarlen Virtanens lägenhet när han skulle hämta en sak, (vi samåkte till jobbet). Jag kollade in hans sovrum och sa käckt:

Hur många könssjukdomar har odlats i den sängen?"

Han svarade inte.

Jag har varit hos frisören också. Jag har vääärldens bästa. Örjan på Culisse. Jag fick ett glas vin och mörk choklad under tiden han slingade. Varför får man inte avdrag på frisör istället för städhjälp. Alla kan städa, mer eller mindre. Slinga hår i rätt nyans kan få. Jag försökte tjata att han skulle göra mig blondare men han påstår att det skulle bli polackgult. Så vi struntade i det.

Idag ska jag lära mig lägga upp bilder på min blogg (yes, I am stoneage) så ni får se studion och vad vi gjorde idag.







1 kommentar:

Anonym sa...

SNYGG klänning du har! Var är den ifrån?!