lördag 26 januari 2008

Shoooopping!

Någon radiobrud klippte sina kreditkort i sändning. Som någon slags konsumtionsprotest. Det skulle jag aldrig göra.
Nu ska jag ner på stan. Farmor är barnvakt! Det blir Judith Second Hand, Tjallamalla, Mrs H, Top Shop, H&M. Sist men inte billigast Nathalie Schuterman, även om jag blir stressad av att det är så många som jobbar därinne. De cirklurerar tyst runt. Läskigt.

Annars brukar ett vanligt problem med lyxaffärer vara att personalen är så otrevlig. Vad är problemet? De jobbar ju bara där, de tjänar inte nog för att köpa skiten de säljer? Eller är det affärens image. Det funkar att ha uppsminkade nazibrudar som snörper på munnen och väser fram ord. fast i rättvisans namn är de lätt otrevliga på billiga H&M också. Eller inte otrevliga, mer "måste du störa mig när jag står här och låtsas hänga upp kläder?"- nonchalanta.

Sedan ska jag gå till PUB:S Awesome rags. De ska låna ut kläder till Studio Belinda. Det är jag glad över för de har bra grejer. Jag har bara inte hunnit dit för att prova ännu.

Jag vet, det är ett tufft jobb men någon måste göra det.

6 kommentarer:

Sandra sa...

Jag måste erkänna att jag hellre tar en snobbig expidit i en dyr affär än en nonchalant tant på H&M. På H&M i Västerås har H&Mtanterna (dvs expiditerna) överspreyat hår, illrosa läppstift & en överaning av turkos ögonskugga OCH ÄNDÅ är de mig de nonchar :)

Anonym sa...

Varför har du fått ett eget program?

Anonym sa...

Har inte den blekaste aning om min kommentar lyckas bli publicerad eller om jag bara skriver en massa ord helt i onödan...
Men may I just say: Belinda, du är en av de coolaste, roligaste, fränaste, snyggaste och duktigaste journalisterna i Sverige i världen. Du är bäst!!! Och mamma är du också. (Jag med. En heltidssyssla bara det)
Anyway! I love you och ha det fint, kram kram kram!

Belinda sa...

Jim, jag låg med Tomas Hall som ät chef på TV8 så klart.

Belinda sa...

Haha. ska tänka på det om jag åker till västerås! Kolla in H&M-tanterna!

Belinda sa...

Maria, I love you. Tänk att jag inte har mutat dig för att skriva så fint. Kolla i morgon nu, 22.10 Studio belinda!