tisdag 15 januari 2008

Jag är inte spermiefierad.

That´s it. Jag tar inte på mig en "gravidklänning" igen. Fick ett mejl från en old friend som jag aldrig träffar och hon grattade till programmet och undrade sedan försiktigt om jag var gravid. Mäh!!!!!! Jag är inte med barn. Jag är rund och go och söt bara. Lämna mg i fred.

Betsey Johnson-klänningen gick ut under bysten. Då ser man gravid ut. Jag hatar teve på det sättet. När Janne Josefsson är gäst nästa vecka ska jag fråga om han tycker att det är jobbigt att se rund ut i teve. Slår vad om att han inte tänker på det.
Det är inte kvinnlig fåfänga dock- det är mer en kvinnosjukdom. Alltid tänka på hur man ser ut. Det kanske är ett bra ämne för ett Studio Belinda. Vad tycker ni?

En gågn förut hände det förresten att någon misstog mig för att vara gravid. På bokmässan fyra månader efter att jag fått dotter. Emma Hamberg kom fram och grattade till att jag var med barn igen. Då vill man ju bara ta livet av sig. Fast då var jag fet. Magen går inte ner så snabbt efter en graviditet som man tror.

Nu är jag inte fet. Bara rund. Indie-Babben.

Men det är bara pinnsmala likbleka Acne-brudar som kan gå i säckmodet eller empireskurna klänningar. Jag ska tänka på det till nästa program. Inga klänningar som går ut under magen.

Ibland tror jag också att folk är på smällen som inte är det. Inget fel i det. Bara jobbigt när det händer en själv.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis till ett bra program! Du är vass och varm, oslagbar kombination. Tänker på att Fina-Tina, vår vän, också fick gravidfrågor efter Dobido. De där klänningarna...men man vill ju vara fin. Trots att alla "som vet" säger att kurviga snyggingar skall ha tighta kläder för att markera byst och midja.Jag tänkte inte på att du såg gravid ut, jag tänkte bara på att bakgrunden var lite lam.Det är mitt gnäll. Ditt rödblonda hår över matchades av den där färgen på blommorna. Se där, när man inte har annat att tänka på - som att du inte var bra- då börjar man kolla omgivningen. Nä, kör på och jag skall absolut kolla nästa måndag igen och nästa, kul att få ett program att följa i tv8!Tycker du är kanon!

Belinda sa...

Taaack! Jag tycker också att det funkade bra. Sedan finns det alltid saker som kan bli bättre, både med mig, studio och annat. Vi jobbar vidare. Men som sagt, missa inte måndag nu!

Tina är skitsnygg och gravidfrågor är överst på min hata-lista hehe.

Helena Salomonson sa...

alltså det här med klänningarna. jag vet. hela missen är att vi med lite formes inte kan ha de här stora klänningarna, men alla tror att det är just vi som borde ha dem. fel. det är bara pinnarna som kan. nej. jag satsar på midja, skärp, klack och klänning som visar det man har. samt strumpbyxor från falke som ändå ger magen en okej form.
det är asdeppigt att du blir bedömd dock. hate it. men tur att man älskar klänningar och smink lite ändå.