fredag 25 januari 2008

Inte utburen från Rockbjörnen

Jag klarade mig. Blev inte utkastad från Rockbjörnen. Katrin Schulman var där men hon blev inte heller utkastad. Hon firade sitt jobb på nya Aftonbladet-tidningen Sofis Mode. Sofi Fahrman var där med andra ord. Hon är jättesnäll. Blir glad av henne. Inte ett dugg "proffstrevlig" utan bara genuint nice. Hon hade snygga rosa stövletter från Nathalie Schuterman och en Gina Tricot-klänning för 99 kronor. Jag gillar Katrin Schulman också. Jag respekterar folk i den här "branschen" som är vad dem är. Som inte har en image eller låtsas vara jätteschyssta när de i själva verket är vandrade Tjernobylfabriker av skvaller, avundsjuka eller vad det nu är som är deras problem. Just det, jag är också sådan så klart. Tjernobyl-aktig. Fast på en skala 1-100, mer 41 bara. Fast jag kanske saknar självinsikt.

Galan var så där. Väldigt oglammig. Alla tjejer skrek IIIIIIIIIIIh när Måns eller Ola visade sig.

Komikern Björn Gustafsson knäckte. Alex Schulman livebloggade. Riktigt roligt. Han har faktiskt humor...

Sahara Hotnights spelade och var som vanligt snyggast klädda.

Ankan och jag var också snygga. Ankan hade snyggaste slamppälsen. Jag hade Whyredklänning. Fredrik kunde klätt upp sig lite mer tyckte jag först, innan jag fattade att just det, alla tjejer piffar sig på sådan här galeskit medan männen lufsar runt som björnar.

Jag såg en tjej krypa mellan benen på Lars Winnerbäck på efterfesten. Hon jobbade på skivbolag...

Jag träffade min TV8kompis- Sigge Eklund. Vi pratade TV-ångest. Utvecklar det en annan dag... Och TV8-väninnan Monique Wadstedt (orkar inte stava alla namn rätt idag när jag är så trött, förlåt!). Hon är advokat och smart som attan. Har haft ett program på TV8 som heter Rättens Tjänare.

Min chefredaktör på Aftonbladet Jan Helin var där. Han älskar att synas. Han låtsas bara inte om det he he. Men han är bra. riktigt bra. Kommer hända mycket på min tidning framöver. Tror att många kvinnor på bladet är kära i honom. Han är kär i mig. Nejdå, han är kär i sin fru. Hon är också kool.

Men det är geggigt i träsket. Alla proffsminglar vi och kindpussar och sedan glömmer man bort vad någon annan heter och allt är på låtsas. Då är det så skönt när det är slut att sätta sig i taxi och åka hem till barn och man som ligger och sover och lägga sig ner bredvid. Där man hör hemma. Full och skön.

Inga kommentarer: