onsdag 23 januari 2008

Jag bor i en Linda Skugge-roman

Jag känner det som om jag bor i en Linda Skugge-roman om magsjukor och kräk. Vi har total rundgång på sjukdomar. Inte sedan jul har min man och jag jobbat en hel vecka. Tack gode Gud att vi har flexibla meeediajobb. Mina tankar går till alla familjer där man inte har det... how do you do it? Och jag försöker se positivt på det. Att våra barn bara är sjuka just nu, inte har livshotande sjukdomar. Att vi har det bra överlag. Men jag kan inte hjälpa när det inte funkar att tänka positivt. Det är svårt att få ihop allt just nu. Jag är lättretad. Bråkade med Fredrik idag. Tycker ingen förstår. Blir lite bebis. Jag försöker göra ett teveprogram samtidigt som jag är hemma varannan dag typ. Jag mår själv illa fast det bryter inte ut.

Ankan, min redaktör, står ut med mig dock. Tack! Lyssnar och säger att det ordnar sig. Vilket det gör. Jag är bara fånig. Men så trött idag.

I morgon ska jag gå på Rockbjörnen är det tänkt. Haha. Tror ni på det? Vi får se. Ni kanske får läsa på fredag om en 33-årig "mediakvinna" som blev för full, kräktes på vakterna och blev utkastad. I så fall nekar jag till allt redan nu.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Haha, jag tror på dig Belinda. Alla kommer nog tro att det är Katrin som har tagit ett glas för mycket igen...

Anonym sa...

Jamen jag sa ju det, då, när jag hade läst Ett tal till min systers bröllop.
Jag tänkte på dig då.
FAAN vad ni är sjuka hela tiden.
Och själv förkunnade jag högt och tydligt hemma att jag blir aldrig sjuk.
Sen gick det två dagar: rännan, kunde inte äta, feber, snorig yadayadayada.
Jag kanske ska köpa mig en plats i Lindas nästa bok.