onsdag 16 januari 2008

Har ni sett mig på stan?



Det är smickrande att få bli annonskampanj. Det är smickrande att sitta i tunnelbaneuppgångar och busskurer. Det är bra för programmet framförallt. Men det finns en baksida. Det är en konstig känsla att stå i busskuren och titta på sig själv. Det är ännu konstigare när det står folk bredvid och tittar från affischen till mig. Då tror jag att de tänker så här:

Stackars mediehora. Har hon ställt sig här för att vi ska se att det är hon.

En gång när jag hängde i en busskur precis innan Västerbron, för en Aftonbladetkampanj gick jag därifrån och över hela bron i regnet för att det var så pinsamt. Jag borde skaffa mig lite mer Carolina Gynning-aktig självförtroende. Fast jag är ju uppenbarligen inte Carolina. Hon är ju brunhårig och jag är rödhårig.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är inte bara kass utan riktigt egotrippad. Nuförtiden kan vem som helst få ett tv-program (Carolina Gynning någon?). Hoppas ditt blir en jätteflopp, fast ingen tittar på den där kanalen så det blir nog så ändå. Kram
/ Jess

Belinda sa...

Tack sötis. Skönt att veta att vi är fler bitterfittor där ute!

Belinda