fredag 6 juni 2008

För jag var nere men uppe på fem.


Jag, fotograferad av en bedårande tjej.


Här vaknar man bakfull och jävlig.
Och så har Belinda alltså kommit hem. Sjubarnsmorsan har landat. Med Mama-gänget i hasorna. Odd Molly-klänningar och moderkakor. Gött. Och man har liksom inte ens hunnit städa lägenheten efter FF-partyt. Inte ställt tillbaka fotografiet av mamman i familjen. Inte städat undan toalettpapperet som ligger i små tussar bredvid.

Det har påståtts att jag har left the building.
Detta stämmer alltså inte.
Jag har bara varit lite bakfull. Jag har fortfarande några saker jag vill säga er. Jag tänker därmed ignorera Belindas existens ytterligare en timme.

Tills vidare bjuder jag på en bild av mig från i natt, i dans och berusning, orakad och rökande.

Ett föredöme, kort sagt.


/Ronnie.

Inga kommentarer: