måndag 23 juni 2008

En sådan där dag ni vet...

Åååååh vissa dagar alltså. Jag tror mig vara en relativt rutinerad småbarnsförälder, skattebetalare och vuxen. Men jag tappade bort min mobil i Götet så nu får jag inte tag i alla jag ska ha möten med i morgon och efter dagis var jag så dum att jag:

1. Bara tog med dotterns cykel varpå det blev bråk hela vägen runt sjön
2. Handlade ihop med två skittrötta dagisbarn, varpå varor i korgen flyger, alla gnäller och alla skriker på varandra

Hej, jag heter Belinda och jag är lite efterbliven.
En sådan dag är det.
Jag vill bara ömsa skinn.

Varför har vi sån elak mamma! skrek dottern till dråga på allt.
Varför har jag så elaka barn, ville jag skrika tillbaka men hela affären var full av andra föräldrar med för tillfället lydiga barn så jag sket i det.

När vi kom hem hällde sonen ut min peelingkräm från Dermalogica i badet.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Å vet precis hur dom där dagarna känns!

Jag brukar djupandas och tänka mig the mom of my dreams, alltså en riktig Stepford wife (typ Charlotte P eller Pernilla W) nog också har en gräns och får psykbryt på sina ungar ibland.

Anonym sa...

Alla mammor är dumma ibland.