onsdag 11 juni 2008

När Carrie Bradshaw blev Zlatan

Det är inte det att jag inte uppskattar fotboll (så brudig är jag inte), nej då, jag tvärtom uppskattar väldigt mycket ett tjusigt mål gjort av någon med tight arsle och snygga ben. Jag spelade också fotboll i flera år när jag var yngre (vi var ett förortslag med dålig kondition eftersom vi rökte och om vi förlorade en match jagade vi iväg det andra laget och hotade att slå dem). Min man uppskattar inte fotboll, han äääälskar fotboll. Han beter sig som om det är Top Model på teve. Zlatan är hans Tyra Banks och det hela är så klart väldigt homoerotiskt. Nej, förlåt, Zlatan är hans Carrie Bradshaw. Där har vi det. Man får typ inte prata och han tror att han inte behöver resa sig ur soffan om han ser sonen försöka äta upp en plastpåse i köket.
"Så du att han nästan kvävdes?"
"Nä, gjorde han?"

Pratade med min storebrors fru och frågade hur det är hemma hos dem just nu.
Frun: Vi har en deal. Jag håller käften under matchen mot att han kliar mig under fötterna .
Jag: Va?
Frun: Hela matchen.

Gick med denna information till min man som hånskrattade. Jag har för dålig pli på min kille helt enkelt.

Inga kommentarer: