lördag 28 juni 2008

Porrskadade singlar och gamla killkompisar

Jag saknar mina killkompisar. Innan min man hade jag hur många som helst. Åh, alla var så söta. Ibland var jag kär i någon av dem men mest var det toppen att bara hänga och snacka skit eller kärlek eller gå ut ihop. Det var Andreas och Tom och Wayne och Patrick och en hel radda. Anders Wendin var med på ett hörn också. Jag vet inte vad som hände sen. Alla träffade någon. Gjorde barn och började vuxenlivet. Gjorde karriär och hade inte tid. Men jag försöker hålla kontakt med C i alla fall som är min närmsta gamla killkompis. För ett tag sedan åt vi middag ihop och han berättade de roligaste sakerna om singeldjungeln. C är 38 och beklagade sig över hur... porriga alla yngre tjejer är. Alltså 80-talist brudarna.

C: På ytan kan de verka som fina flickan eller vara hur stiffa som helst men de är vandrande porrmaskiner. Har gjort alla ställningar, trekant är typ en gäspning , och de är rakade fan överallt. De är rakt på, på krogen också. En brud förra helgen ställde sig bredvid mig i baren, bad om mitt nummer och sms:ade: Ska vi dra eller? Jag känner mig som ett vilset villebråd.

Vi funderade med gemensamma krafter ett tag, vad detta kunde bero på. Är det så att, yngre brudar är porrgalningar? Som gjort allt redan? Jag har alltid lite generaliserande tänkt på 80-talisterna som rätt moraliserande och konservativa. Men så klart. Under ytan... it all makes sense now. Och C satt fast, mellan sin generations tjejer som inte riktigt lyckats anamma slampan i sig utan att skämmas och en ny generation som vi uppenbarligen måste uppfinna ett nytt skamord för. C verkade dessutom lite sliten av detta dejtande, med porrgenerationen.

C: Jag känner mig så gammal.
Jag: Varför fortsätter du ragga på dem då, hitta någon i din ålder!
C: De är så fasta.
Jag: Mäh. Fnys. Harkel. Fnys igen.

Men man kan inte stena honom för att han är ärlig. Eller för att det är sant för den delen.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tror att det verkliga problemet ligger i att unga tjejer idag TROR att det är just vad killar vill ha... d.v.s. tjejer som är villiga att göra allt deras killar sett i p-rullar. En bekant som jobbar med vaxningar berättar titt som tätt om 14-åriga brudar som gråter när de kommer för att vaxas i underlivet. Skälet till varför de beställt tid är att deras killar ställer det kravet på dem.

Mr K sa...

C har så rätt så rätt.
Tråkigt men sant.

Anonym sa...

Kan ju bli lite småjobbigt om man då som kille råkar gå och bli kär i någon av de här "fasta" brudarna. Vad gör man sen när gravitationen ofrånkomligen börjar gnaga även på henne?? Går vidare till nästa fasta lilla brud eller? Suck, vad trött jag är på ytliga killar!