tisdag 17 juni 2008

Björn Wiman hade förstått

Jag fick ett mejl från Åsa Linderborg på Aftonbladets kulturredaktion att min text inte kommer in. Jag som såg framför mig hur jag nu tog steget över till lite mer seriös journalistik. Minns ni att jag nämnde att de ville att jag skulle skriva under vinjetten "mitt lag" (1000 tecken). Jag tolkade ämnet men det gick uppenbarligen inte så bra för mig.

"Mitt lag"

Jag: Kulturen vill att jag ska skriva något kort om ”mitt lag”.
Min man: Du har ju inget lag?
Jag: IFK Göteborg?
Min man: (suck)
Jag: GAIS? Jag hejar alltid på underdogs.
Min man: Visst, jättefint av dig. Är det till Aftonbladet? Gör en drömknullelva då.
Jag: Men jag vet ju inget om spelarna?
Min man hämtar datorn och börjar googla olika spelare.
Min man: Vill du ha Zlatan?
Jag: Ja, gud ja! Alla vill väl ligga med Zlatan.
Minman: Skulle Zlatan vara snygg om han inte var Zlatan.
Jag: Inte lika, men jo.
Min man: Han ska vara anfallare ihop med Adrian Mutu.
(Man visar bild på Mutu)
Jag: Ja, han ser okej ut. Ta honom!
Min man: Vi måste ha en stark backlinje.
Jag: Mellberg är ju snygg!
Min man: Honom kommer du få skit för! Vi gör så här: Marco Materazzi, Olof Mellberg, Lilian Thuram, Gianluca Zambrotta.
Jag: Hur ser dom ut?
(Man visar bild på Materazzi).
Jag: Åh, tatueringar. Vi tar honom!
Min man: Det var han som Zidane stångade. I mål då?
Jag: Han Rami eller vad han heter, han är söt.
Min man: Rami Shaaban. Okej. Han här då?
(Man visar ny bild)
Jag: Neeej!
Min man: Fast han är grym. Du måste ju verka trovärdig också.
Jag: Jag vet. Nuno Gomes, han är ju så söt!
Min man: Nej det här går inte, Jag lägger ner. Du får göra det här själv.

Inga kommentarer: