lördag 7 juni 2008

Tack för vällingen, TV8!

Medan solen gick ned satt jag på gården med några kompisar och våra ungar. Vi pratade inte om media eftersom M och G inte jobbar i gegget. Men vi drack champagnen jag fått av TV8 i plastmuggar medan ungarna lekte. Jag rökte upp chartercigaretterna. Sedan hade P grillat korv till alla på gården. Alla barn sprang omkring och jag var trött efter en lång dag då jag dessutom hade bråkat med mannen hela morgonen. Det blir ju så ibland. Så det var skönt att dricka champagne ur plastmuggar och inte prata om något särskilt alls samtidigt som vi knappt hörde oss själva genom ungarnas skrik och lekar. det var skönt att bara sitta där medan spenaten och fiskpinnarna smälte inne i köket eftersom ingen ville ha dem längre. Vissa skulle inte uppskatta det. Men febriga föräldrar förstår.

Inga kommentarer: