lördag 26 april 2008

Aftonbladets synder

Från katolska synder till kvällstidningssynder. Det märks att det är bra stämning på tidningen med den nye chefen, Janne (Jan Helin). Det märks också att det är en bromma-man som styr nu. Fint ska det vara med fest på Moderna och extraföreställning av bästisen Schyffert. Jojo. Stay black Janne!

Det var verkligen skitkul att träffa gamla kollegor. Min fina kompis Maria Trädgårdh och hennes man, AB:s nya infochef Niklas Bodell var där. Fredrik spelade skivor. Mina sweeta krönikörskompisar på tidningen, Kerstin Weigl och Ronnie Sandahl var där. Ronnie var otroligt stolt över att han har blivit invald i författarnas fotbollslandslag. Jag ville inte dissa men författare? Det säger sig självt att de inte kan spela fotboll så bra eller? Det är väl bara ångest och rödvin som rider deras kroppar? Efteråt fortsatte Kerstin, Ronnie, Janne och jag till Grand och drack drinkar. Vi hamnade mittemot en kvinna och en man. Kvinnan visade sig vara ett stort fan av Studio Belinda och mina krönikor (till Ronnies stora förtret visste hon inte vem han var hehe) och Janne försökte omvända mannen som läste Expressens sportbilaga istället för Aftonbladets. Kvällen avslutades med att jag drog med Janne till spyan. Janne har ju en plats på den urfåniga listan över Stureplans mäktigaste men har naturligtvis distans till denna vägkorsning i Stockholms innerstad. Fast jag misstänker att han är rätt nöjd över att vara på listan ändå. I gubbrummet sprang jag på Max Lagerbäck (presschef på TV3, 6 och 8) som jag för en herrans massa år sedan jobbade ihop med. Vi har haft en liten beef som det så fint heter men nu rökte vi fredspipa. Det är fint med fred.

Happy end.



Maria Trägårdh


Niklas, Olle och Svante


Alla vill ha sin fotobyline tagen av snyggingen Maria Östlin eftersom hon gör alla andra vackra också


Bästa Kerstin Weigl


På Grand

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken festlig kväll! Tyvärr tror jag dock att man måste vara närvarande för att "finnas" på alla arbetsplatser. Tröttsamt.

Anonym sa...

Åh, Ronnie! Han är allt en fining! Och skriver bra gör han också :)

Anonym sa...

vad sot du ar. Du ser extra festlig ut pa grand, nar blommorna sticker upp fran huvudet ;)

Belinda sa...

Haha, hade inte tänk på blommorna...