tisdag 29 april 2008

Media- ett Nigeriabrev

Jag älskar att få "Nigeria"-mejl. Ni vet, om att man har vunnit massor av pengar men måste skicka över alla sina uppgifter för att få ut miljonerna eller rörande någon rik typ som behöver ens hjälp med en transaktion men först måste man betala personen ifråga allt man har. Jag klickar alltid upp och läser dessa mejl noggrannt. Funderar över vilka som svarar. Eller vilka som sitter och mejlar ut. Ibland tänker jag att jag ska svara och ljuga lite men det känns att ta i. Jag bara gillar att någon försöker bullshitta mig lite, låtsas vara någon ädel person. Det känns hemma. Som mediabranschen ungefär. Konsten är att inte svara.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag fick ett "du har vunnit 1 miljon Euro" och inte nog med det. Dom mailar flera dar efter och påminner om att jag har en vinst.

Hur går det till? Länsas kontot när jag uppger kortnummer?

Jag fattar inte att folk går på sånt här. Räcker ju med att en stackare luras.