torsdag 24 april 2008

Pinsam info

Jag är officiellt en alzheimertant. Ska in till jobbet för att läsa in "toalettkåserier" till Studio Belinda. HIttar inte bilen. Vet exakt var jag ställde den sist. Inte i garaget utan i vårkvällens ljus. Letar även på ställen där jag vet att den inte står. Ringer Fredrik:

Jag: Du, jag kan nog inte komma in. Bilen är stulen.
Fredrik: Men vem vill stjäla just er bil???

Bra poäng. Vem vill cruisa runt på stan i en bil med solskydd med prinsesssor på. Samt fågelskit på framrutan. Fast det är en grymt fin Toyota, det är det. Ringer min man:

Jag: Bilen är stulen.
Man: Leta lite till. Du ska se att den dyker upp...

Jag letar igen medan jag funderar på om man kan ringa in polisanmälan samt om man får en sprillans ny bil nu. Hittar därefter bilen bara två (!) platser ifrån där jag trodde att jag ställde den. Oerhört pinsamt. Jag delar denna info med er bara för att ge kraft åt andra virrpannor. Det måste finna en plats för oss också.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har tappat bort bilen på IKEA-parkeringen i Barkarby. Min då 8-åriga dotter fann den till slut. Helt normalt när man har mkt i huvet. Haha.

Anonym sa...

Tack, jag tycker det var snällt att du berättade att det finns fler ;)