onsdag 16 april 2008

Min jobbannons: Se hit!

Min kompis Linda Belanner ringde just från Göteborg. Jag hade tappat bort Mias nummer och Ankan vill ju förintervjua henne inför måndagens program. Linda hade numret. "Är du lika snurrig som vanligt?" undrade hon.

AAAAAh. Jag behöver en assistent. Jag är världens snurrigaste människa. Jag har koll på just det jag gör just nu, inget annat. Jag skulle behöva en assistent men har inte råd. Kan jag förhandla mig till det av Yoga-chefen Tomas Hall tro? Vi ska ju ha möte på fredag.

Annars kanske jag ska söka en slav på något mediegymnasium. Så här skulle jobbannonsen se ut:

Vill du jobba (nästan) gratis i media? Bli min assistent då. 10 timmars arbetsdag, inkluderar allt från att öppna kuvert med räkningar i och betala dem till att svara på mina mejl, skriva in saker i almenackan, ringa folk som fyller år och gratta, hålla reda på Aftonbladet-lämningarna, mitt pass, mina nycklar, bilnycklar, kläder, etcetera i aaaaaaaaaall evighet. Du är flexibel, snäll, tålmodig och positiv. Du ser lösningar där jag ser problem. Du är en glad idiot med andra ord.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Japp, lite liberal feminism och antirasism, queer osv går fint. Men när det kommer till arbetskraft, då jävlar töjer vi på den outhärdliga PK-ismen.

Belinda sa...

Jajamensan!