måndag 14 april 2008

Blondinbella får mycket däng för att vara ung

Har percis hälsat på Blondinbella. Då slog det mig hur liten hon är. Asså, att hon bara är 17 år. Jag vill inte klappa henne på huvudet mer att hennes blogg är så stor och hon får så himla mycket påhopp och bara är 17 år. Hon går i skolan fortfarande. Jag har aldrig intervjuat någon som inte är 18 år fyllda. Jo! En gång när jag jobbade på Expressen skulle jag åka ut till en fritidsgård och intervjua ett killgäng om deras syn på sex, tjejer, skola etc. Det skulle in i tidningen bara någon dag senare och ingen redaktör påminde mig om att man faktiskt måste ringa runt till alla föräldrar och få deras godkännanden och jag var rookie och tänkte inte på det. Hade bara jobbat ett litet tag på tidningen och ville visa framfötterna. Killarna pratade öppet om skolk, drogtester på soss och så vidare. En mamma blev vansinnig. Hon ringde mig och skällde och jag skämdes som en hund. Usch. Nu har vi ringt Blondinbellas pappa. Det är okej att jag intervjuar henne.

1 kommentar:

Anonym sa...

haha. Vad jobbigt om alla som ska intervjua Blondinbella måste ringa föräldrarna först.