fredag 18 april 2008

Baglady på TV8

Jag sitter på TV8 och jobbar idag. Det är mysigt här. Folk är trevliga och det är utsikt mot Norr Mälarstrand. Solen skiner och vattnet glittrar utanför fönstren. My girls and I, vi ska sitta i solen efter jobbet sen måste Askungen hem och lösa av mannen. Sonen har hög feber. Men det jag skulle skriva var att jag faktiskt imponeras av mig själv, hur snabbt jag kan förvandla ett rent skrivbord til en bagladys domän. På fem sekunder hade jag spritt ut kaffemugg, vattenmugg, kvällisarna med bilagor, en halsduk, en väska, en sminkväska, en ytterrock, cashewnötter, en ICA-påse med oklart innehåll typ saker jag rafsat ut från mitt skåp här, papper, pennor, samt en plånbok. Otroligt vad grym jag är på baglady-grejen. Var kommer det ifrån? Föds man med denna egenskap?

Inga kommentarer: