torsdag 24 april 2008

Nervös för Aftonbladet-festen

Kom på att jag känner mig lite nervös inför Aftonbladetfesten på Moderna Museet på fredag. Det är lite så att när man inte är på tidningen finns man inte. Man hamnar helt utanför eftersom bubblan (gemenskapen) är så stark. Det tar ååååår innan Jan Helin svarar på mina mejl (är det bara jag kanske?) nu när jag inte är där. Funderar på att börja sextrakassera honom så att han anmäler mig och jag vet att han får mejlen i alla fall. Det är lite "antingen är du med oss eller emot oss" över en kvällstidning. Jag är med, jag vill bara göra lite teve också. Men utbölingen Ronnie Sandahl ska också gå så jag ser till att han möter mig utanför. Jag ska ju på den sjukaste middagen innan. Eller sjuk, det blir nog fint. Hos katolska ärkebiskopen. Har ingen koll på hur stor eller liten bjudning det är och om det är okej att gå som journalist. Men vem bryr sig. Vem går inte på middag hos katolske ärkebiskopen om man får?

3 kommentarer:

Anonym sa...

Fan va avis jag blir! Själv så fick jag sparken idag från min fina fitt-tidning så jag lär aldrig bli bjuden på fest! Måste ha bindestreck där så man inte missar ordet fitt. Sorry för snuskord i din blogg men jag är "ilsken och politisk" därav anledningen till att jag fick kicken! Jag får väl söka jobb på Aftonbladet. Kan väl inte va så svårt? (Kraftig ironi)

Belinda sa...

Sök vik på Ab, de gillar nya härliga förmågor!

Belinda sa...

Vad fick du sparken ifrån förresten? Please do tell.