måndag 28 april 2008

Österrikeskräcken

Österrike är det nya Belgien, kommenterade Fredrik den nya härvan med den inlåsta kvinnan och hennes barn. Det är som en riktigt dålig skräckfilm. Jag bestämmer mig här och nu för att inte läsa om det, precis som jag undvikt mycket om Engla. Jag läste inte heller något om Bobby. Jag minns annars de där dagarna på Aftonbladet när man hittade lille Bobby i det iskalla vattnet. Jag minns garvade reportrar- sådana som sett och hört allt - som grät när de läste förundersökningen. Jag minns att jag blev rädd när jag såg det för jag tänkte att det här måste vara riktigt vidrigt. Man dras ju annars lätt till det vidriga. Man sitter där med kvällstidningen och känner sig som en sådan som börjar skratta när man åker förbi en olycksplats. Viss typ av ondska kletar sig fast. Man vaknar på natten och försöker greppa den. Vissa menar att det är bra att veta. Att levde Bobby i den skiten, bör vi förstå skiten. Men jag vet inte.

Inga kommentarer: