tisdag 8 april 2008

Vad hände med ordning och reda?

Det är grått och kallt idag. Jag fryser i mina vita converse och shorts (jo, jag har strumpbyxor). Sonen klängde på mig hela morgonen. Det var lite jobbigt. Svårt att sätta på mascaran samtidigt som sonen vill upp i famnen. Pandasminkning får en ny innebörd. Sonen är ju annars i den där åldern att han tror att hela familjens välbestånd hänger på honom, vår lycka vilar på hans axlar. Hans självförtroende är gigantiskt. Men det är lite jobbigt också eftersom en snart-tvåråring tror att han kan stryka/laga mat/tvätta/ helt själv utan vår hjälp etcetera men det funkar ju inte riktigt så. Eller ja, han bränner ner huset på köper och om man tycker sådant är kul så... Å andra sidan är det kanske vårt moderna samhälle som krockar med hans intresse. I ett bondesamhälle skulle vi ju ha fått typ tjugo arbetshästar för honom.

När jag kom till dagis i morse var det kaos, alla barn i tamburen huller om bullar, väntande på att gå på utflykt, det gick knappt att ta sig in. Ursäkta, men vad hände med militärisk disciplin. Varför är det så ute?

Nu ska jag jobba. Blondinbella kommer till Studio Belinda på måndag och Anika har precis förintervjuat henne.

Inga kommentarer: