onsdag 23 april 2008

Lurad av taxi

När jag skulle åka hem från Riche igår vid 23-tiden så trodde jag att jag satte mig i en Taxi Stockholm. Men när vi kom fram till porten sa chauffören att det blev 300 spänn! Det brukar kosta max 150-170 annars. Jag tjafsade med honom men det var liksom lite obehaglig stämning så till slut betalade jag bara för att komma därifrån. Jag tittar på utsidan av bilen och ser då att det står Taxi Stockholm med lite snirkliga bokstäver. Jag var så dum att jag satte mig i en skitpiratkopierade jävladyrsvarttaxi med en taxameter som sprang ett marathonlopp.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Tänk att jag lär mig så mycket av att bara läsa din blogg. (Jag är inte ironisk) Den är GANSKA bra;-) När jag var liten och bodde i en ingrodd håla i norrland och läste tidningar som typ Mitt Livs Novell och Starlet och lite varstans kunde man läsa om "svarttaxi" att man skulle passa sig för såna. Helt seriöst så trodde jag det var SVARTA TAXIBILAR tills jag var typ 22 eller nåt sånt. Jag förstod liksom aldrig varför man inte kunde åka i svarta taxibilar. Haha. Nu vet jag också vad Odd Molly är för nåt. Tack vare dig:-)

Belinda sa...

Haha. TAck Jennypenny!!!

Anonym sa...

Om det är till någon tröst har jag gjort precis samma misstag, trots att jag tyckte att jag kollade jättenoga på bilen innan jag klev in. J-a lurendrejare!