torsdag 24 april 2008

Juggebrudar

Haha. Min kompis Ana har en väldigt rolig blogg, kan tyvärr inte länka just nu av någon anledning men här är adressen: anaudovic.blogspot.com. Så här skriver hon om när vi var ute i tisdags:

"Själv hojtade jag med Belinda och hennes redaktör Anika, hon och jag kände stor Balkangemenskap även om hon tyckte att jag inte såg så juggig ut. Vi konstaterade att Belinda nog är den som har mest Balkanmentalitet i sig, fast hon inte ens är från Balkan."

Det tar jag som en komplimang eftersom jag älskar juggebrudar. En av mina äldsta Göteborgskompisar är jugge och flera andra från the old days. Juggebrudar- rent generellt men ack så vetenskapligt - är galna på ett roligt sätt, väldigt streetsmarta och har mycket temperament. Snygga är dem också. Alltså är jag en juggebrud. Peeeerfekt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ett tips i all välmening. Indirekta och direkta objekt är fan luriga, särskilt när det kommer i att avgöra mellan "de" och "dem".

Så här: om du i en mening kan byta ut "de" mot "vi" är det alltså "de", -inte "dem" som ska användas.

Och av följd, om "dem" kan ersättas av "oss" är formen korrekt i det sammanhanget.

Yo.

Ana sa...

Love you Belinda! Balkanbrudar rules.