söndag 27 april 2008

Top Model håller fortfarande

I kväll börjar en ny dokusåpa på TV400. Lyssna: "Nu är det dags för 14 modeller att tävla i frågesport. Coola kläder och accessoarer att använda vid en fotografering står på spel. Förlorarna tvingas posera nakna framför kameran. "

Eh... och folk blir upprörda över Sanningens ögonblick. Jag är så trött på hjärndöda såpor men som många andra kan jag inte låta bli att titta. Det finns en på E! som handlar om Playboykungen Hugh Hefner och hans tre flickvänner. De är unga, blonda och har väldigt stora bröst. Han är väldigt gammal, med krökt rygg. Tjejerna säger aldrig något smart, det är så sorgligt. De är aldrig roliga heller. Det är bara en uppvisning i en slags prostitution. Att knulla pengar. Lite som den nya såpan jag nämde ovan, fast "coola" kläder. Är det ett bra förnedringspris?

Den bästa doku är fortfarande Top Model men jag missar tyvärr den rätt ofta. Jo visst, tjejerna blir aldrig något efter att de vunnit den här tävlingen men det är ju inte heller poängen. Såpan är poängen. Det finns inget "livet efter". Tyra Banks är fortfarande den perfekta mixen mellan en tjej som man önskar man var bästis med för att i nästa sekund tacka sin lyckliga stjärna för att man aldrig kommer vara i samma rum som. Tjejerna bitchar och har sig men till skillnad från playmatebrudarna har de hjärnor (nåja, en och annan i alla fall) och åsikter. Min favorit i år är Aspbergers/ADHD/tjejen. Hon har väldigt svårt att uttrycka känslor vilket ju är perfekt som modell. Hon är rolig också. Tjejerna skulle gå en catwalk och låtsas att de var musor skapade av till exempel vattnet, elden etcetera. ADHD-tjejen: "Eh... jag tycker det är svårt att låtsas älska vattnet liksom". Fast det allra bästa med Top model är att man tänker att just så där är nog modellindustrin, att väldigt hungriga tjejer behandlas som en skock får (fast alla låtsas att det är solsken, vattendrickande helylletjejer och mys hela dagarna),

5 kommentarer:

eff sa...

Du läser väl Elyse Sewells blogg? Hon var med i första säsongen, jag hejade råhårt på henne då (vann ej men som du kanske minns blev hon ju vapendragare med vinnerskan som en härlig motpolsduo till alla goody-two-shoes-iga WASP-modeller som knappt ville visa axlarna). Hon är jävligt skarp och rolig, skriver bra gör hon också.

http://elysesewell.livejournal.com/

Anonym sa...

Belinda, var köper du Iredale's puder i Sverige?

Belinda sa...

Ska kolla in hennes blogg. Gilalde Elyse. Fast hon åt inget eller hur?
Hon som vann har väl en egen dokusåpa nu, hon är ju ihop med någon äldre kultskådis.

Belinda sa...

Hanna, JAne Iredale puder är superior!!!! jag är ju sponsrad nu men innan köpte jag det på NK. Dte säljs där Dermalogica säljs.
JAg använder i lös form Warm Sienna och i fast puder Golden Glow.

eff sa...

Minns inte hur mycket hon åt, men på sin blogg skriver hon rätt mycket om mat och verkar må bra. Smal som en sticka är hon ju, men en del är ju liksom det utan att vara sjuka.