måndag 4 februari 2008

Ankan spychockad över maten

Ankan kom tillbaka från lunchen och såg spyfärdig ut. Hon har gjort sitt första besök i matsalen och jag visste att det skulle gå så här. Ankan älskar mat. Det kan man inte tro eftersom hon är så smal. Men hon gör det. Jag med. Därför är det en stor stor stor sorg att gå och äta på ett ställe där man inte ser vad det är för mat för det bara ligger som en gegga i stora pannor. Det blir matlådor från och med nu. Idag hade jag köpt med mig från ett slags ekologiskt café. Men vad provocerad jag blir. Sjuttiofem spänn för en kycklingsallad med bara sallad, några tomater, lite gurka och kyckling. Sjuttiofem spänn! I Hammarby snobbstad. Sjukt.

2 kommentarer:

30-nånting sa...

Hahaha, jag tror att du äter lunch på samma ställe som jag. Kåldolmar i dag och det var inget att hurra över. Synd bara att det där med matlådor mest bara blir snack, för det skulle helt klart vara godare!

Belinda sa...

hehe.... vi kanske kan bli ett matlådeteam och peppa varandra.