tisdag 12 februari 2008

Jag jobbar med luft

I dag satt jag hemma och skrev min AB-krönika. Om Christer Sjögren. Gick bort till delin runt hörnet för att köpa lunch. Paret som äger den har inte bott i Sverige så länge. Frun frågade om det var jag på affischerna hon sett på stan. Jag nickade.
Frun: Vad gör du?
Jag: Jag jobbar med teve.
Frun nickade tankfullt.
Frun: Men vad?
Jag: Ja, alltså, jag har en talkshow. På TV8.
Frun såg frågande ut.
Jag. Jag intervjuar kända människor och ibland gör vi något kul. Ringer upp Sveriges skönaste... jag intervjuar personer.
Frun: Okej

När jag gick därifrån tänkte jag på hur pålåtsas mitt jobb låter. Och att det hade varit roligare att kunna svara att "jo ser du, jag forskar kring cancerns gåta och affischerna på mig, det är för en insamling." Men å andra sidan, hur många kan svara att de forskar kring cancerns gåta.

Inga kommentarer: