söndag 17 februari 2008

Lista över parkångest

Jag är nog inte ensam om att ha parkångest. Idag hängde jag i en stor park i Aspudden med kidsen och Karin och hennes ungar. Karin har ännu mer ångest än mig. Här är vår ångestlista angående parken:

1. Alla barn skriker och far runt som galningar för de fattar att parken är en "scen".
2. Alla föräldrar sneglar på varandra som på skolgården. De som kommer i stora gäng tar all plats.
3. Min unge knuffar en annan unge och föräldrarna bara väntar på att jag ska läxa upp mitt barn
4. En snorunge knuffar min unge och dennes föräldrar säger inte till ungjäveln
5. Vuxna som är överpedagogiska inte för deras barns skull utan för alla andra som hör på. Typ" Kasta inte sand för då kan de andra barnen få på sig och då kan de bli ledsna och tro att du inte tycker om dem!"
6 Vuxna i vindtygsjackor och matchande täckbyxor. Jag vet, det är helt rätt kläder för uteliv men är det roligt att ha blivit sådan?!!!


Ja, herregud, föräldravärlden är ingen lek.

Inga kommentarer: